משמורת משותפת בגיל הרך

הקרב על המשמורת נגמר בשוויון
תהליך גירושין כולל בתוכו הרבה ויכוחים ומחלוקות שלעתים ניתן אף לכנות כקרבות משפטיים בין בני הזוג כאשר אחד הנושאים העיקריים היא המשמורת. המשמורת קובעת מי מבני הזוג יגדל את הילדים וכאשר מדובר בילדים מעל גיל שנתיים המשמורת תלויה בהוכחות ובממצאים שיוצגו בפני בית המשפט לגבי טובת הילד כאשר עד גיל שנתיים המשמורת הולכת אוטומטית לאם בגלל צרכי הילד. בעיקר לילדים קטנים בגיל הרך ישנה אפשרות למשמורת משותפת בגישה שהשתנתה באופן קיצוני מפסיקות בית משפט קודמות. המציאות של בני הזוג השתנתה והיום האב והאם יכולים לספק לילדים את אותם הצרכים ועם עו"ד גירושין מנוסה משמורת משותפת אפשרית בהחלט.

משמורת משותפת בגיל הרך: דברים שכדאי לדעת
·         כשבית המשפט מגיע לענייניו של זוג מסוים ובוחן אותם לעומק, בכל מה שקשור לילדים הוא רוצה את הטוב ביותר עבור הילד. במצבים כאלו כל אחד מההורים יכול לשלוף את מה שיש לו כדי לזכות במשמורת או לכל הפחות להסדרי ראייה מועילים. אם בעבר המשמורת הייתה הולכת אל האם בצורה ברורה, היום בית המשפט משתכנע יותר ויותר שגב האב יכול לספק לילד את מה שהוא רוצה ופוסק את משמורת משותפת בעיקר בגילאים קטנים בהם חשוב לכל אחד מההורים להיות שותף מלא לגידול הילד.
·         במצבים כאלו בני הזוג רואים את הילד או הילדים במידה שווה. בצורה כזו הילד לא גדל רק עם הורה אחד מה שיכול להעניק נקודת יתרון בהמשך להמשך שהותו עם הילד אצל הורה אחד בלבד. יש הסבורים שזהו הדבר הכי טוב עבור הילדים בעיקר בגיל הרך.
משמורת משותפת לא פוסלת דמי מזונות
למרות שמשמורת משותפת נשמעת כמו חלום עבור אבא שרוצה להיות שותף מלא בגידול ילדיו כדאי להתייעץ עם עו"ד גירושין כל הנוגע אליה. המשמורת אינה פוסלת דמי מזונות וגם לא מפחיתה מהן וכך למעשה אב שפרנסתו לא גדולה מידי יכול למצוא את עצמו במשבר כלכלי לא קטן. בנוסף, משמורת משותפת דורשת הרבה יותר מחויבות במצב ביניים בו נמצא האב ולכן חשוב מאוד לדעת לאן נכנסים לפני שנלחמים על המשמורת הזו. בסופו של דבר גם עם הסדרי ראייה טובים האבא יכול לקבל את מה שהוא צריך מבחינה טבעית, לראות את ילדיו, ולעתים משמורת משותפת לגיל הרך רק נשמעת כמו ניצחון ולמעשה היא קשה באופן פרקטי הרבה יותר ורק מכבידה על איכות החיים.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיני משפחה נפוצים בתל אביב

הסכם משמורת משותפת אצל מגשר גירושין

ניכור הורי - כל מה שחשוב לדעת